Ons team

Hier zijn we trots op
1. maatwerk
2. samen
3. expertise

Dit zijn wij
Als u contact opneemt met ’t PAST krijgt u in veel gevallen Sjoukje Harmsen aan de lijn. Samen met de andere adviseurs zal zij zich in zetten om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. In overleg en samenwerking met u, en mogelijk andere betrokkenen, wordt er vervolgens een passende aanpak bedacht. 

Sjoukje Harmsen (coördinator)

Daarom werk ik bij ’t PAST
Met ‘t PAST kunnen we samenwerken en verbinden om de leerling, de leerkracht en de ouders te ondersteunen. Geen leerling of leerkracht is hetzelfde en daarom is maatwerk de norm. Ik geniet ervan om opgedane kennis en ervaring te kunnen delen. Ik vind het mooí dat we met ’t PAST collega’s de kans geven van en met elkaar te leren. 

Mijn specialisaties
Gedragsdeskundige, coaching van leerkrachten, video coaching leerling/leerkracht, groepstrainingen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs en pedagogisch vakmanschap.

Mieke Akkermans

Daarom werk ik bij ’t PAST
Met het werk dat ik voor 't PAST doe, kan ik alle kennis en ervaring die ik in de loop van de jaren heb opgebouwd tot z'n recht laten komen. Door de korte hulptrajecten die we draaien, moeten we heel erg daadkrachtig en gericht te werk gaan. Dat maakt het erg uitdagend en afwisselend. Het is fantastisch om te zien dat ons werk vaak positieve reacties en resultaten oplevert. 

Mijn specialisaties
Gedragsdeskundige, Veerkracht, bewegend leren, motorische remedial teaching, groepsdynamiek, executieve functies, schoolplein problematiek, meidenvenijn en bewegen en spel als middel of ingang voor communicatie. 

Inge Leenders

Daarom werk ik bij ’t PAST
‘t PAST is voor mij een manier om leerkrachten en leerlingen te ondersteunen bij het vormgeven van passend onderwijs. Ik vind het een uitdaging om te kijken wat er achter het gedrag van een leerling zit. Vervolgens ga ik met alle betrokken kijken wat er nodig is voor deze leerling of voor de leerkracht. Ik vind het belangrijk dit samen met elkaar te doen. Ook als het gaat om de aanpak voor een hele groep of een team. De hulp die ik bied moet praktisch en uitvoerbaar zijn in een klassensituatie. Ik houd daarom altijd rekening met de groep en de school. 

Mijn specialisaties
Gedragsdeskundige, groepsdynamica, groepsaanpakken, executieve vaardigheden, Marte Meo (video begeleiding) en leerkrachtbegeleiding. 

Thirza van Ooijen

Daarom werk ik bij ’t PAST
Bij ’t PAST krijg ik de mogelijkheid om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen. Door de vraag die binnenkomt als startpunt te zien kan ik samen met alle betrokkenen gericht te werk gaan aan de puzzel die er ligt. Door samen te puzzelen kijken we welke stukjes passend zijn in de situatie met als doel om elke leerkracht, leerling of groep een stapje verder te helpen. Dit maakt het werken voor ’t PAST bijzonder, afwisselend en uitdagend.

Mijn specialisaties
Die zijn uiteenlopend, vanuit mijn basis als leerkracht en gedragsdeskundige ben ik mij de afgelopen jaren verder gaan verdiepen in onder andere het jonge kind, Positive Behavior Support (PBS), leerkracht begeleiding, TOS en autisme.

Lisette van Ooijen

Daarom werk ik bij 't PAST
Werken bij ’t PAST is voor mij de manier om mijn kennis en ervaring te delen. Samen met leerkrachten kijken naar de krachten van leerlingen maakt dat we het meest positieve naar boven halen. Wat het werk ontzettend leuk maakt is dat de leerkrachten de praktische handvatten direct kunnen toepassen in hun klas. De leerlingen kunnen (weer) in een klas functioneren en de leerkracht staat (weer) met vertrouwen voor de groep. 

Mijn specialisaties
Gedragsdeskundige 

Amanda Illy

Daarom werk ik bij 't PAST
Passend onderwijs is maatwerk. En soms is er wat meer, of anders, nodig. Ik vind het ontzettend fijn om mijn kennis en ervaring toe te kunnen voegen aan die van het kind, de ouders, de leerkracht en de school. Te verbinden en samen krachtige en uitvoerbare afspraken te maken waar iedereen zich sterker door voelt. En t Past is een team waarin we, door samen te overleggen, nog meer van elkaar kunnen leren.

Mijn specialisaties
Rekenondersteuning in brede zin: voor het kind, de leerkracht, de intern begeleider en de school. Rekenonderzoek, remedial teaching/kindercoaching rekenen, advies bij leerlijn op maat, vormgeven ERWD protocol, differentiëren in de rekenles, reken-verbetertrajecten. Opleider Met Sprongen Vooruit, behandelaar ERWD, JaMaRa, Teken je Gesprek, oplossingsgericht werken.

Flora van Dee

Daarom werk ik bij 't PAST
Ik vind het super om een "helpende" factor te mogen zijn binnen het passend onderwijs. Samen kijken wat er nodig is, doelgericht werken, begeleiden, positief handelen en iedereen in zijn kracht zetten. Dat is wat het werken bij "T past zo mooi maakt. Zelf sta ik nog 2 dagen voor de klas bij Entrea. Deze combi maakt het voor mij een hele uitdagende en passende baan.

Mijn specialisaties
Ik ben agressie preventiecoach. Ik geef trainingen op scholen die de-escalerend te werk gaan. Leerkrachten begeleiding, gedragsdeskundige, bovenbouw leerkracht, en ambulant begeleiding binnen het VO.