Leerling
Hier zijn we trots op
1. maatwerk
2. samen
3. expertise

Hier staan wij voor
Met ’t PAST ontwikkelen we samen met u kansen en mogelijkheden voor elke leerling. Leerlingen kunnen verschillende ondersteuningsvragen hebben. We bieden daarom maatwerk. Wij kijken naar het kind achter het gedrag. Samen proberen we de boodschap die het kind met zijn gedrag afgeeft te vertalen naar een ondersteuningsbehoefte.

Leerlingen kunnen op verschillende manieren hulp krijgen. Door middel van individuele coaching en begeleiding maar ook in de klas, of in een klein groepje. Bij de begeleiding van een leerling hoort ook een praktische vertaalslag naar de klas. De leerkracht is de spil in het proces. We zorgen ervoor dat hij/zij de volgende dag de volgende dag zelf aan de slag kan in de groep. 

Dit doen wij
Is er een situatie die nog geen probleem is, maar waar u graag beter naar kijkt om een probleem te voorkomen? We kunnen preventief het volgende voor u betekenen.
  • Consultatie en advies met een observatie en praktische handelingsadviezen.
  • Het in kaart brengen van de ondersteuningsbehoefte.
  • Samen opstellen van leer en gedragsplannen, ontwikkelingsperspectief plannen.
Als blijkt dat er individuele begeleiding nodig is, hebben wij een breed scala aan mogelijkheden. We beschrijven hier een groot deel daarvan. We bieden altijd maatwerk en maken regelmatig een mix van deze middelen. We gebruiken dat wat past bij uw casus. Neem gerust contact met ons op als u iets zoekt wat hier niet bij staat, we kijken graag met u naar de mogelijkheden.
  • Psycho-educatie: het kind krijgt inzicht in zijn gedrag, mogelijkheden en talenten. Het krijgt ook begrip voor zijn/haar beperkingen en tools om daarmee om te gaan.
  • Specifieke vaardigheden trainen: we trainen vaardigheden als sociale vaardigheden, emotieregulatie, omgaan met angsten, omgaan met faalangst, weerbaarheid versterken, vergroten van positief zelfbeeld, omgaan met pesten en rouwverwerking.
  • 'Vertalen’ van een onderzoeksverslag: we bieden hulp bij het vertalen naar leerkrachthandelen en aanpassingen in de klas.
  • Overstap naar ander onderwijs, we begeleiden leerlingen bij de overstap van:
    • basisonderwijs naar voortgezet onderwijs,
    • speciaal onderwijs naar regulier voortgezet onderwijs,
    • regulier onderwijs naar speciaal onderwijs (tussentijdse overbrugging),
    • speciaal onderwijs naar regulier onderwijs.
  • Ondersteuning bij leer- en/of gedragsproblemen bij meer- en hoogbegaafde leerlingen.
  • Onderwijs aan leerlingen met een ondersteuningsbehoefte op motorisch - en/of fysiek gebied.
  • Training executieve vaardigheden, meer informatie.
  • Individu in beweging en Move Me, meer informatie.
  • Casemanager: een casemanager informeert, begeleidt, denkt mee en adviseert. Ook stemt hij de communicatie tussen alle betrokkenen op elkaar af. Een casemanager kan ook helpend zijn bij conflicten tussen school en ouders of moeilijke situaties bij dreigende thuiszitters.
  • Beter bij de les.
  • Mission Possible en Kids Sklils: oplossingsgerichte individuele programma’s die kinderen helpen om doelen te stellen en deze waar te maken.
  • Teken je gesprek
  • Matrix methode
  • Brain Blocks
  • Geef me de 5
  • POP talk
  • Autisme en sociale vaardigheden
  • MRT: motoriek in de klas
  • Motoriek en ADHD/Autisme

ff